China! - Reisverslag uit Beijing, China van Lotte Koelman - WaarBenJij.nu China! - Reisverslag uit Beijing, China van Lotte Koelman - WaarBenJij.nu

China!

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

31 Oktober 2007 | China, Beijing

We zijn in China! Sinds mijn vorige verslag hebben we zo ontzettend veel gedaan dat ik het niet meer allemaal kan opschrijven/herinneren. Omdat we als twee idioten door alle landen crossen heb ik nog geen tijd gevonden om te schrijven. Maar over twee dagen is het afgelopen. Tenminste dan splitsen onze wegen en ga ik het wat rustiger aandoen.
Annika gaat vanuit Beijing (waar we nu zijn) naar Hongkong, en dan via Macou naar Nederland. Ik heb besloten de Lasha Express (48 op een hard seat) te nemen naar Lasha, Tibet ( ook China dus). In Tibet zal het volgens sommige mensen
-20 graden zijn. Ik heb dus een warme garderobe aangeschaft ( een rib uit m'n lijf) om de kou te trotseren. Maar dan ga ik wel naar Tibet zoals ik al lang wil, en uiteindelijk is het goedkoper dan direct naar India vliegen en later te gaan als het wat warmer is.
Vanuit daar ga ik naar Nepal, (Kathmandu, en Tessa zien) en daarna naar India, waar ik later Bob, en Jordi zal treffen.
Ik moet zeggen dat ik het erg spannend vind om alleen verder te gaan. Het is zo fijn en gezellig om samen te reizen dan ik het moeilijk ga hebben als ik alleen ben denk ik.

Voorderest heb ik al een tijdje geleden besloten Australie een andere keer te doen. Als ik naar Australie zou gaan zou ik daar zo goed als blut aankomen en alleen maar moeten werken ( waar ik het een beetje mee gehad heb). Voorderst heb ik mijn centjes nog een keer geteld en uitgerekend dat ik veel meer uit m'n reis kan halen als ik in Azie blijf. Waarschijnlijk ga ik na India weer terug naar Nepal om daar een maand of drie vrijwilligerswerk te doen in een kindertehuis. ( dramales geven aan weesjes). Goed: dat voor de toekomst.

Zoals ik al zei zijn we als gekken door Azie aan het bussen. Toen we ongeveer halverwege Vietnam waren kwamen we erachter dat we nog maar weinig tijd hadden omdat Annika vanaf Macou ( China) weg vliegt en we daar dus op tijd moeten zijn. In de tussentijd wilden we natuurlijk zoveel mogelijk zien. En ik moet zeggen dat we het erg goed hebben gedaan. Ik vind het eerlijk gezegd wel fijn om veel te zien/doen op een dag. Meestal nemen we nachtbussen zodat we geld besparen en sneller ergens zijn.

Ik zal niet alles gaan opschrijven wat we gedaan hebben, maar voor de mensen die onze route bijgehouden hebben is hier een rijtje: in Vietnam Saigon, Na Trang, Hoi An, Hue, Hanoi, Halong Bay en Sapa. In Laos: Vientienne, Vang Vieng en Luang Prabang. en in China: Kunming, Dali,Lijang, Beijing.

Eigelijk was alles alleen maar leuk, goed, gezellig en vooral mooi. Als ik terug denk zie ik vooral halong Bay voor me wat zo ontzettend mooi was. We deden een boottocht met een nachtje en een kanotocht. Het is een gebied in de zee waar duizenden rotsen boven water komen. Het ziet er adembenemend mooi uit. Goed voor een paar geniet momentjes. 's nachts ben ik ( omdat ik wakker werd van een kakkerlak die over m'n rug rende) op het dek gaan slapen wat ontzettend mooi was.
Laos was een oase van rust vergeleken Vietnam. We hebben een dagje lekker uitgerust in ons hangmatje en zijn gaan kajakken door grotten. Tijdens het kajakken zwom er een slang langs onze boot.. Heel eng. Gelukkig zagen we die pas nadat we om waren gegaan. (Marjan en Wouter: danku nogmaals voor de waterdichte tas.. hij heeft z'n werk perfect gedaan!) Later op de rivier zijn allemaal barretjes gemaakt waar je 'buckets' drinkt
(emmertjes met een lading sterke drank) en van een enorme schommel het water in duikt.
Van laos naar china was een erg lange busrit in een redelijke slaapbus. We hadden ons niet echt voorbereidt op China. We wisten bijvoorbeeld niet dat het er koud zou zijn. De eerste dagen liepen we te bibberen en waren al onze kleren nat. We ontmoeten een chinees waar we een paar dagen samen mee gereisd hebben. Dat was erg handig omdat het zo moeilijk is om iets te regelen als je geen chinees spreekt.
We zijn naar de Tiger leaping Gorge geweest wat eigelijk een enorme kloof is in een berggebied. Echt onwaarschijnlijk mooi. We hebben een dag erover gedaan om naar beneden te lopen ( waar een rivier is) en weer naar boven te klimmen ( soms heel eng met zo'n enorme afgrond naast je paadje)
Nu zitten we dan dus in beijing. We logeren bij een chinees die we op het station ontmoet hebben. Heel erg gezellig en wederom erg handig.

Ik zal wat meer gaan schrijven wanneer ik alleen ben, dan kan ik m'n tijd wat beter verdelen en sowieso wat rustiger aandoen. Bekijk de foto's die ik binnekort plaats van de afgelopen weken om een indruk te krijgen. ( We hebben echt gruwelijk mooie foto's!)

Op 1 november vertrek ik naar tibet. Ik hoop dat het gaat lukken. Misschien mag ik namelijk niet binnen. Ik ga proberen zonder 'permit' de trein in te stappen en Tibet binnen te rijden. Misschien controleren ze me en gaan ze moeilijk doen. Waarschijnlijk komt alles goed.
Tot snel!
Groetjes lotte.

  • 31 Oktober 2007 - 15:59

    Uli:

    Hallo Lotte, ik kijk iedere keer uit naar je reisverhalen en het beeld erbij. In juni en juli volgend jaar ben ik ook in India (Noordindia en Ladakh). Wie weet, als je dan nog niet vertrokken bent daar, kunnen we elkaar mischien ontmoeten. Heel veel goeds verder, groeten Uli

  • 04 November 2007 - 19:11

    N Oma:

    we hebben genoten van je verhaal en zijn zeer benieuwd naar de fotoos. Gelukkig ben je goed in Tibet aangekomen. We houden je site goed in de gaten . Pas goed op jezelf, kus oma en opa.

  • 08 November 2007 - 04:50

    Tessa:

    Hey Lot, wat een vette verhalen! Wat heb je al veel landen en plekken gezien zeg! Ik heb superveel zin om je te gaan zien! Ik zit nu gewoon in Kathmandu, en ben begonnen met werken (= nog ff afzien, na mn vakantietijd in nepal). Eind november (vanaf ongeveer de 25e ofzo) ga ik naar Chitwan, en enkele dagen erna naar Phokkara..dus lukt t jou om voor die tijd te komen? Anders ben ik ergens begin dec terug in kathmandu. Nou, ik hoor t wel en geniet ze van China en Tibet!
    Veel liefs!

  • 09 November 2007 - 14:05

    Jeewee:

    He lotte!

    Laat toch maar een keer een bericht achter.

    Onzettend leuk om te lezen wat je allemaal doet, wil ik ook !!! haha!!

    Moest ook ff de groeten doen van Uli.

    Geniet ervan, en tot snel!!

    XXX jw

  • 27 December 2007 - 12:50

    Edo:

    Van Lijiang naar Beijing?? Vliegtuig gepakt of ook met de trien gereisd.
    Enjoy! Bye Edo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Lotte

Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam, China, Nepal, India, Australie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 37430

Voorgaande reizen:

01 September 2007 - 01 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: